ACTIVITAT 8. Defineix

  1. Saber ordinari: és aquell que es basa en l'experiència de la vida quotidiana, no preté ser sistemàtic i es pregunta el QUÈ?.
  2. Tècnica: consisteix en saber com fer certes activitats
  3. Saber artístic: està més vinculat amb la narració que amb l'explicació. L'art ens ensenya a comprendre el sentit de la vida, moltes vegades junt amb la filosofia.
  4. Saber científic: es centra en el PERQUÈ?. Busca l'organització sistemàtica del coneixement. És un saber sistemàtic, rigorós i crític.
  5. Experiment: conjunt d'activitats, convenientment planificades amb ajuda de fórmules matemàtiques amb les quals es pretén descobrir com són les coses.
  6. Mètode: manera de pensar o actuar prèviament planificada, ordenada i orientafa a la consecució d'un fi. Normalment utiliztat a la ciència.
  7. Ciències formals: es refereixen a la forma dels raonaments. predomina el contingut sobre la forma. El seu ideal metodològic el formen: axiomes, regles de formació i transformació i teoremes.
  8. Axioma: principis fonamentals indemostrables dins del sistema. Ex: "El tot és major que la part.
  9. Inducció incompleta: es recolza en una sèrie de comprovacions individuals, que no inclouen la totalitat dels casos possibles.
  10. Hipòtesi: proposició que encara no ha estat verificada. Quan ho estigui passarà a ser una llei.
  11. Deducció: procés que permet arribar a una conclusió a partir de diverses proposicions donades anomenades premisses.
  12. Teoria científica: conjunt de lleis científiques que pertanyen al mateix objecte d'estudi.
  13. Falsació: consisteix en refutar la hipòtesi quen no concorda amb els fets del món.
  14. Comprensió: consisteix en captar el sentit de les accions , per tatn, situar-se dins dels fets.
  15. Mite: narracions fantàstiques que intenten explicar l'origen de l'Univers recorrent a forces sobrehumanes.
  16. Mètode empiricoracional: té l'origen en Aristòtil. Té dues fonts de coneixement: els sentits i l'enteniment i té com atasca esbrinar l'essència d'una cosa.
  17. Empirisme: recolza l'experiència i afirma que no hi ha res innat, que la nostra ment és un paper en blanc que es va omplint en funció de l'experiència sensible.Alguns autors són: Locke, Berkeley, Hume.
  18. Racionalisme: afirma la primacia de la raó sobre l'experiència. Recolza la idea de que hi hagin idees innates i diu que els sentits enn enganyen. Alguns autors son K.Popper, H.Albert.
  19. Revolució Copernicana del coneixement: és el canvi de perspectiva que va fer Copèrnic sobre la distribució del cosmos.
  20. Jocs de llenguatge: maneres diferents d'utilitzar el llenguatge i models que descriuen situacions comunicatives.
  21. Hermeneutica no normativa: és aquella que no poda normes a la comprensió.
  22. Pretensions de validesa de la parla: condicions que ha de tenir un acte comunicatiu per poder arribar a la comprensió. Són: veritat, veracitat, intel·ligibilitat i correcció moral.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "ACTIVITAT 8. Defineix"

Publicar un comentario